Tuesday, December 8, 2009

Fox Comedy Channel Uses Fraudulent Stats to Claim Climate Change is Fraudulent

It's not double talk. It's what they did -- yet again. Of course, it's just another one of Fox's "convenient mistakes," like labeling every Republican criminal or Republican adulterer with a (D) after his name. Predictable mistakes.

Why, just look at those figures! According to the very credible Fox channel, 94% of Americans think scientists falsified research. Add that to the 26% who said that wasn't very likely, and you have results from 120% of the people polled! Wow. Now that's what we call results.

Media Matters figured out how they fiddled with the figures.

According to the poll,
35 percent thought it very likely,
24 percent somewhat likely,
21 percent not very likely, and
5 percent not likely at all.

What fox decided to do was ADD together the "very likely" and "somewhat likely" numbers to reach 59 percent, and called that new group "somewhat likely." Then, for some reason, they threw in the 35 percent "very likely" AGAIN as its own group. So that 35% is charted TWICE.


No comments:

Post a Comment